Wednesday 26 December 2012

Durian Crepe.....




sana-sini org heboh fasal durian crepe ni kan. tiba2 aje makanan berupa manisan ni meletop dipasaran. rupa dia pun cantik & ada macam2 kaler yang 'menggiurkan' gitu.

aku pernah tgk kaler pink, kuning, hijau, yang polka dot pun ada. hamboihhh...tgk rupa aje pun dah terliur...rasa entah camanalah ek??

dua minggu lepas, haah dah dua minggu kejadiannya. opismate aku dak ida tu balik penang. gigihlah dia cari resepi & minta emak dia buatkan durian crepe ni. dah tangan tu jenis buat apa pun jadi, maka menjadilah sentuhan mak dak ida ni walaupun utk percubaan kali pertama.

dannnn...dapatlah aku merasa hasil tangan mak dia. kulitnya memang lembut sangat. kata dak ida nak buat kulit tu kena hati2 sebab kalo wat kasar2 nanti kulitnya pecah. haaaa bukan akulah nak buat kerja lemah lembut  tu kan.

rasa durian crepe ni bagi aku oklah. sedap. rasa cream dia pun ok tak manis sangat. rasa durian of coz lah sodapkan. makanya, kalo lepas ni org cerita pasal kuih/manisan ni, aku tak adalah tertanya2 camna rasanyakan. tak delah nampak jakunnn gitu...kehkehkeh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...