Tuesday 31 January 2012

Diet 30 kilogram - D30KG (januari)

....eh! eh! rupanya dah sebulan program diet D30KG ni...hari ni dah kena update berapa berat yang turun...cer teka...cer teka...berapa berat aku yg turun???

heh heh, nak gelak & nangis sama byk...-600gm aje...wakakaakaka...mencik tau...
nak salahkan sape? tunding jari kat diri sendiri lah, apa lagi....

mmg dah berjaya kurangkan makan nasi..kdg2 tak ambil nasi langsung...
mkn lauk2, minum susu + oat...tp mkn merepek2 memang berjaya sungguh...

kena pula kalau keluar berjimba dgn kekasih gelap aku...keluar dgn adik2 & mak aku...
sungguh semangat nak mkn..tp idak le byk sgt kot..byk tak byk makan tetap mkn...

kalau teman lina pegi kerja, lagilah sugul perut aku...lapo memanjang..mkn lewat mlm pun rajin..
yg berat2 pulak tu, punoh segala diet akak dik oiiii.... :'(

tapi yg paling ketara aku perasan, aku ada sedikit perubahan kalau order air ... dah tak order air manis, belasah air suam @ air kosong aje, kena pulak aku demam + selsema + sakit tekak dah lebih 2 weeks, itu ajelah air yg aku order..jimat pun jimatkan....hehehe

mengambil iktibar kejadian -600gm ni, aku kena update hari2 la apa yg aku mkn..kalau tak harus aku lupa diri bila ngadap makanan...

utk pagi ni, aku mkn sekeping lempeng kelapa + oat cicah sambal ikan bilis.. + air kosong dekat 1.5L dah...aku kat umah mmg tak ambil air gula langsung...kalau bancuh air panas pun letak susu omega + milo + nescafe sket + oat ...(aku minum ni slalu pagi & ptg)..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...