Monday 11 March 2013

Hujan.....

Assalamua'laikum.

Disaat entry ini sedang ditaip pada waktu ini. Cuaca diluar pejabat aku adalah hujan lebat beserta dengan guruh berdentam-dentum dan kilat sabung-menyabung. Langit kelam, hitam pekat umpama sedang bersedih.

Sebenarnya entry ini ditaip tanpa tujuan. Sebab tak ada kerja nak dibuat, sebab hujan, sebab perut terlampau kenyang dan sebab mata mengantuk, aku larikan jari jemari ini (cheewahh!!) disini.

Bila hujan macam ni apa yang korang teringin nak makan? Ha Ha Ha..makan jugak yang diingatnya..kannn. Macam dah tak ada menda lain dalam hidup nak fikir, makan jugak yang jadi nombor wahid. 

Aku kalau hujan aje teringin nak ada kopi O panas. Lawan pula dengan....

1) Ubi kayu rebus + sambal tumis ikan bilis / kelapa + gula



2) cekodok ikan bilis


3) Goreng pisang panas2...


ehhhh banyak lagilah, tapi waktu ni 3 jenis makanan tu aku paling teringin. kot lah ada tanam pokok ubi kat blakang opis ni nak aje aku pi cabut & suh dak zaba yang pandai masak tu rebuskan. takde sambal / kelapa parut, cicah gula pun jadilah kan...janji dapat ubi rebus.

sajakler sangatkan...padahal perut kenyang teramat ni, baru sudah makan pengat pisang yang manis, lazat dan lemak berkrim gitu. kehkehkeh...



gambar: sumber Google.


2 comments:

  1. Semua pun sodap.. hujan ke mendung ke panas terik ke.. letak depan mata.. licin he he..

    t kasih sudi singgah blog che mid ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha betui tu, bkn kata ujan, kalo xujan pun mmg beselera aje makan.

      TQ juga sbb sudi singgah umah kecik sy ni.. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...