Monday 28 November 2011

harimau muda auuummmmmm...


.......aku bukanlah peminat tegar bola sepak..aku tak ikuti EPL atau apa2 aje lah bola kat tv yg org sibuk tonton kat tv sampai pagi, sampai mata jd merah biji saga kat opis pagi esoknya tu....aku jugak bukan antara manusia yg memenuhi kedai mamak sbb nk tgk bola....

tapiiiii....aku adalah anak malaysia yg sentiasa bersemangat berkobar2 utk menyokong tanahair sendiri bila masuk bab2 sukan ni...asal ada pasukan malaysia yg berlawan dgn pasukan luar aku pasti akan tertonggok dpn tv. badminton ke, renang ke, bola ke..semua aku layan...contohnya yg paling baru ni sukan SEA ..especially bola sepak...kecohkan indon & msia berantam psl bola..dah mcm laki bini yg bercerai & berebut harta sepencarian aje rupanya..heheheeheh...

lepas sukan SEA, pasukan malaysia @ harimau muda (betul ke ek...) berhadapan pulak dgn perlawanan kelayakan olimpik london 2012...blm hilang penat & sakit MENGALAHKAN indon, depa kena menghadap syria pulak..wpun kalah tp rakyat malaysia tak marah pun, sbb faham kondisi pasukan yg keletihan..

mlm tadi, lawan dgn bahrain...keputusan malaysia kalah 2-3 wpun dh lead awal2 2-0...yg paling memedihkan, 3 gol tu bahrain sumbat dlm masa xsampai 10minit (pd minit2 terakhir) & derang main dgn 10 player aje..sorang dh kena tendang sbb dpt kad merah..

perasaan aku ms tu..frust..tp kejap aje..sbb kite blh nmpk derang main dgn baik...lps tu pemain2 terbaik team kita ramai yg injured...maybe ada sikit kecuaian saat2 akhir pelawanan, tp itulah..dah tertuliskan kita akan kalah mlm td...

positifnya aku kan...sbb aku nmpk potensi dlm pasukan harimau muda..aku ttp sokong depa wpun team kita kalah...aku xnak jadi penyokong yg membawa rebah, tepuk tgn sampai melecet kulit masa menang, pastu kutuk sampai kering liur bila kalah...

kite yg tgk ni pandai ckp aje..depa yg bermati2an atas padang tu tak minta pun kalah, sapa tak nak menang dek oiii...aku ada baca org kutuk sbb dapat RM30K awal sgt team kita jadi lemah nak main..helllooooo...besaq sgt ke 30k tu dibanding dgn sakit & penat depa dpt...try suh tukang komen tu lari tgh padang tgk..kot2 pancit awai2 dah...(huh!! ter'emo' lak akak..)

apa pun...tahniah kat semua pemain, coach, penyokong team malaysia..doakan yg terbaik utk semua...haaaaa semangat sukan akak pepagi nih dik...hehehehee....






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...