Saturday 26 November 2011

salam Maal Hijrah 1433 A.H

...assalamua'laikum....

sekejap aje masa berlalu...dah tambah lagi setahun umur kita....dah makin dekat dengan kematian..entah esok, entah lusa bila2 masa aje Allah boleh tarik nyawa kita...apa yang kita dah buat ye selama ni?

soalan ni utk diri aku sendiri. apa pencapaian aku dlm hidup, apa bekal yg aku dh himpun utk bawa masa menghadap Allah nanti? hmmmm kena muhasabah diri balik...

selalunya asal masuk tahun baru org pun sibuk bina azam baru...kdg2 tu azam tu yg lama punya tapi bawak ke tahun baru...sama ler mcm aku...hehehehe...

apa azam aku ye? thn dpn umur aku dh masuk 34 thn...mak oiiii...dh 34 rupanya..apsal aku rasa mcm baru 25 aje perangai aku ni? hehehehe.... aku tak mahulah berazam byk2 sgt...cuma aku berharap aku dpt perbaiki diri, dpt membahagiakan diri sendiri & family aku (especially emak) dan aku harap2 sgt kewujudan aku ni tak memberi kesusahan kpd org lain, tak membebankan ahli keluarga & kawan2...

antara lain, spesifiknya...aku psg niat kat dlm hati aku nak buat benda2 kat bwh ni...menyambung azam @ cita2 aku yg tak tercapai sejak sekian lama...

1) sambung menulis...kalau boleh nak keluarkan 1 novel thn depan..(mesti ada yg nk gelakkan aku ni...BM pun lulus ckp mkn aje....heheheeh)

2) nk himpun duit & nk bw mak aku jln2 pusing malaysia...(doakan aku dpt kerja ye :D)

3) nk kurus..nk kurus..nk kurus......nk cantik dihari raya Aidilfitri 2012...

harapannya apa yg aku impikan akan menjadi kenyataan...insyaAllah...

Salam Maal Hijrah semua...semoga hari ini, esok & hari2 mendatang akan kita lalui dengan mudah, dijauhkan dari perkara yg tidak baik & diberkati & dipelihara Allah hendaknya...amin.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...