Friday 18 November 2011

kawan baik terbaru...

....dah 2 hari aku x update apa2..sebab..berat aku naik & aku langgar pantang lagi...huhuhu...
16/11/11 ~ berat aku naik 400gm kpd 124.9kg & 17/11/11 naik lagi 300gm menjadi 125.2kg..

xmoh lah citer apa yg aku mkn sampai berat aku naik...kali ni aku nk citer pasal kwn baik aku yg terbaru....

handgrip (10kg)


menda ni adik aku lina belikan..dah dkt 10hari jd geng aku...wpun xbrp tau apa fungsi dia..tp aku jadikan benda ni kawan aku sambil lepak tgk tv, melayan fb & duduk sesaja..hari pertama guna benda alah ni tgn, lengan & bahu aku sakit ms bgn tido esok paginya..sakit amat2..almaklum dh lama xkerah tenaga...hari kedua & ketiga pun sama..tp aku wat xpeduli, sakit aku telan panadol extand..pastu aku gigih guna menda alah ni pagi, ptg, siang, malam asalkan ada ms terluang...lama2 tgn aku xsakit dah..

dumbell (2kg)


dumbell ni aku dh beli dkt 10thn...sejarahnya dumbell ni dh merantau merata2..masa adik aku lina study kat upm dia pernah angkut ke serdang, lps tu blk semula ke pangkuan aku. lepas tu melepak bwh katil selama beberapa thn sampai berhabuk (huh! nmpk sgt byk habuk bwh katil aku kan...kekekeke) ... dumbell ni br aje keluar dr bwh katil aku ptg tadi...rasa nak kembali berdamping dgn menda alah ni..sbb aku ada lengan yg sgt besar..lenkali aku citer psl lengan aku..hokeyy...


botol ayaq (1500ml)


botol air ni mmg kwn baik aku..selama ni aku mmg sentiasa ada botol air disisi, aku boleh minum +/- 3botol air kosong dlm sehari...imagine brp kerap aku melawat bilik ayaq...huii letih, senaman gak tu melangkah ke mr T tu tiap 30minit..hahahaha

aku harap handgrip & dumbell tu dpt membantu aku kecikkan lengan yg besaq gedabak mcm kapal selam ni..kurang2nya dgn menggunakan 2 menda alah ni aku ttp ada wat pergerakan & boleh membakar kalori (xsure betul idak, ini andaian aku semata)...

okehhh...aku nk sambung mengecilkan lengan...daaaaaaa ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...