Friday 10 August 2012

aku & buku ~ dapur wawa - ika madera.....





ini adalah entry tertunggak juga. disebabkan daku tak berapa sihat seminggu dua ni, mood mahu menulis pun kelaut perginya. hari ini masih tak sihat, tapi tetap nak review juga novel yang dah pun habis baca minggu lepas.

Tajuk novel: Dapur Wawa
Penulis: Ika Madera
Penerbit: Jemari Seni Sdn Bhd

Dapur Wawa ni pada pendapat patik yang cetek ilmu ini, adalah kisah kehidupan yang santai, tapi ada perkara yang perlu diambil utk pengajaran.

terutama kaum wanita macam patik yang sangat suka makan dan 'sangat handal' berpencak silat didapur.

Dari awal hingga hujung cerita, puan penulis telah menyelitkan resepi masakan. baca aje dah terliur. jangan salah sangka, ini bukan buku masakan. ini adalah novel tentang kehidupan Wawa dan En Abu. Kisah Wawa yang lewat bertemu jodoh, tentang pertemuan Wawa dengan En Abu seorang 'drebar' dalam pertemuan jodoh dimana kak pah menjadi telangkainya.

novel ini ada suka dan duka kehidupan. sesuai dibaca oleh semua peringkat usia. sambil membaca, boleh juga praktiskan beberapa resepi yang menyelerakan. selamat membaca dan memasak :D

- sebenarnya masa baca novel ni awal-awal tu, ada beberapa muka surat hilang. yang hilang tu pula betul2 part wawa nak berjumpa pertama kali dgn en abu. aku terus buat aduan kat FB jemari seni. kak mariah suruh email gambar buku yang hilang muka surat tu. hari ini aku email, esok mak cakap buku baru dah sampai kat rumah. terima kasih warga kerja jemari seni yang sangat bertanggungjawab dan bertindak dengan segera diatas aduan saya. ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...