Thursday 10 January 2013

menu diet atkins: sup telur + petola.....

.....kat sini aku nak letak contoh menu makanan masa aku buat diet atkins. menu simple aje. kategori orang malas nak masak jugalah aku ni, janji boleh makan sudehh. kalo lagi malas aku belasah telur rebus atau telur goreng aje. hampeh punya sakit M ~sigh~

sup telur + petola 2 dalam 1

nak resepi ke? iskkk sup bodo2 aje kot. malu nak tepek resepi. oklah, aku letak gak, mana tau berguna ye tak.

bahan-bahan:
2 ulas bawang putih (racik halus)
1 ulas bawang merah (racik halus)
cili padi (ikut suka)
ikan bilis (ikut suka)
2 sudu minyak zaitun
sayur petola (ikut suka byk mana)
telur (ikut suka byk mana)
sedikit garam
air

cara-cara:
1) panaskan minyak cik eton, tumis hirisan bawang putih, bawang merah, cili padi & ikan bilis sampai layu
2) masukkan air tunggu sampai mendidih
3) masukkan sayur petola
4) agak2 petola dah masak pecahkan telor
5) perasakan dgn garam

sedia utk dihidang. haaaa senangkan buat satu resepi lengkap. ada sayur ada lauk terus. tak payah aku nak masak 2-3 jenis. kan betul aku cakap aku malas. ehhh malas ke kreatif ek? jimat masa dah tenaga gitu. simple je ek...tak yah bagitau resepi pun xpe kan...hahahaa.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...