Saturday 17 December 2011

ombak rindu vs mission impossible ghost protocol...

...ari ni awal pagi aku & bff aku dh kuo berjimba2...kul 8.30 pas siap masak utk org kat umah aku bersiap2..9.30 bff aku dh dtg amek kat umah...awal tuuuu..

slalu lepak tgk movie kat tgv bukit raja aje...ari ni tetiba aje bff aku bg idea nk 'blk kg' kitorang iaitu putrajaya...kami dh lama xmsk alamanda..last ms valentine day ari tu...mmg kami panggil putrajaya tu kg halaman..hehehe

kami igt awal sampai dpt le tiket yg seat best sket..skalik sumenya penuh..haishhh...niat awal nk wat marathon ombak rindu & alvin & d chipmunk..skali alvin sold out..dr pagi sampai ptg..ada pun mlm aje..mak oiii melepas la kami...

OR pun dpt tiket seat G, no 3 @ 4 dr depan screen...tu pun yg awal dh abes, kami tgk kul 3.30...
d sebabkan aku pk nak nangis2, kami belilah tiket MI pukul 12.00 (sbb ms byk lg sementara nk tgu OR)...dlm ati harap le citer ni xbuat aku tido..hikhik...citer sedey tgk last...

skali best la pulok MI ni..ada lawak2, ada part sedey sket...kire xmenghampakan ler...

bila msk tgk OR aku dh nk masuk mood sedih2...(konon)...tgk 5min awal..dh mula btukar mood jd xpuas ati..nape jln citer awal2 dh larik dr novel? pastu apa fungsinya makcik izzah tu mandi berkemban gitu..xperlulah nk tayang2 body yg agak kertu tu kan...haishhh...

lepas tu aku tgk ngan ati beku...xnmpk tang mana part sedih medihnya...aku rasa maya x brp nk sesuai jd izzah...kena cari yg muda sket (amboi aku ni)..satu lg, mentang2 dia org kg nape bg pakai tudung mcm zaman aku ngaji ms kecik2 dulu...org kg pun pandai bergaya tau..paling tidak pakaikanlah tudung bawal tu comey2 sket, ni senget benget, main letak ikut dan aje...sbb izzah tukan digambarkan sebagai pompuan cantik gilaan lelaki..ni mcm hentam kromo aje dgn tudung kedutnya..haissss lagi...

akhir cerita aku pandang bff aku dgn muka 20sen..dia dh gelak sbb aku beria2 kata nk nanges...siap minta xtra tisu kat adik jual popcorn...kelakar sungguh...

lagi komen xberat sbelah aku psl OR ni adalah...

1) OR ini citer melayu, pengarah melayu...so, kurangkan lah sikit part berkemban, seksi meksi & aksi2 peluk cium yg berlebihan tu..ramai mak ayah bw anak2 kecik & ramai remaja yg berkapel mapel dtg tgk..tolong buat cerita yg sopan sket..xpayah kemban, xpayah wat aksi 18sx pun blh laku kalo kena gaya..kalo org putih wat mcm tu aku xheran sbb depa tu mmg dah lagu tu..ni kita melayu, ada cara nk wat citer jd romantik tanpa perlu sgt aksi cumbu2an tu..malu lak aku kat bdk kecik kat sbelah aku bl tgk part2 peluk2 tu..bdk pompuan blakang aku lg best, umo dia dlm 5-6thn kot, duk bcakap aje dia, bila part peluk2 tu, dia ckp "pasni cium pulak"..hambik ko...mak dia siap marah kat dia..budak2, ko nk larang mcm mana, dia ckp apa yg dia pk...


2) jgn juallah nama novel yg popular kalo nak buat cerita..sbb jln cerita sgt lari hokey..org yg xbaca novel mungkin blh terima jln citer ni, tp yg dh baca besar harapan kalo x ikut 100% pun, jgn sampai lari jauh sgt..

errrr yg pasti citer ni xbejaya wat aku nanges..hahahahahaa...sekian.


p/s ~ ini pendapat peribadi aku yg xpandai ilmu perfileman, pandai tgk & komen aje..lain org lain selerakan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...