Wednesday 14 December 2011

psyllium husk (plantago psyllium)

...apakah psyllium husk (PH) ini? okay, actually ayah aku ada masalah pembuangan...bila xbuang mulalah perut sebu, berangin, pastu terus naik angin...kihkihkih...

selalunya ayah aku minum fiber color ijau tu...pastu bila p farmasi diorang suh dia amek oat BG22 lak...sbb ayah aku xblh nk telan oat biasa yg kasar tu...xlalu katanya (mengada...hehe)

kebetulan stok dia habis, aku & lia p lah farmasi utk belikan oat dia tu...skali stok tarak..org farmasi tu syorkan PH ni pulak...kebetulan b4 this aku ada terbaca psl PH ni kat beberapa blog org yg amalkan diet...so kami pun belilah..brand apa tak igt tapi harga 2 peket jatuh RM 19.90 (harga promosi)

sebab aku gedik, aku pun amek gak PH ni...minum dia xde rasa apa2..tp kalo bancuh kena terus minum kalo tak jd jeli..pastu kena minum air dgn byk..

sbb pagi ni aku rajin, aku google psl PH ni....so kat sini aku bg beberapa link psl HP yg aku jmpa..



apa yg aku faham PH ni elok utk turunkan blood sugar, turunkan kolestrol & of coz utk digestion..mmg disarankan kena ambik lebih air bila consume PH ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...