Wednesday 7 December 2011

puasa bercakap...

....aku ni jenis manusia yg byk ckp....pendek kata peramah ler...kat umah ni mmg rajin le aku bercakap termasuk bebelkan sibongsu anis. dr celik mata sampai nak pejam mata ada aje menda aku nk ckp...

tp ari ni disebabkan mood aku kelaut..aku jd pendiam pulak...bukan xbercakap lgsg, tp mmg ketaralah aku byk diam dr bercakap..menda2 yg aku ckp pun kalo penting2 aje..kalo org tny aku jwb le apa yg patut...

aku pun xberapa nak sedar psl ni...tp bila lina tny "ko puasa bercakap ke? ko ni nape? takut pulak saya tgk ko diam aje...."

ohhhhh kalo aku yg kuat membebel ni membisu org takutlah pulak...pelik sungguh...bukan ke depa patut suka kalo aku xbercakap...kurang sikit pembengkakkan (ada ke ejaan ni) taik telinga..hehehe

pikir2 balik knp ye aku jd sentap sgt ari ni? pastu silap sikit ati mula sedih semacam..rasa bergenang2 air mata...alahaiiii...sejak dh masuk 3series ni senang btl aku sentap ...

lagi2 bila jobless ni makin kuat lak aku pny sensitif ni...slalunya aku tak kisah pun org ckp & buat kat aku...skang ni tgk tv pun blh terasa..boleh nk terasa dgn tv??? teruk amat sih...org ckp sikit pun aku dh blh nk sentap & nangis sorang2...apalah nk jadi ngan aku nih..

tp kes ari ni biarlah rahsia...aku aje tau...aku aje yg rasa...semoga bgn tido pagi esok (tu pun kalo aku blh tido) aku dh lupa sume kesedihan...

aku ni jenis manusia cpt terasa, cepat marah, cepat sentap, cepat sedih...tapiiii cepat melupakan...dan aku tak suka nak berdendam..aku betul2 berdendam pun dgn sorang aje manusia...tp dlm dendam tu aku cuba memaafkan dia..cuma tak blh nak berbaik sgt aje...tiap kali aku cuba mesti wujud perasaan tak selesa..

utk kurangkan rasa xsedap ni, aku sembang2 ngn kengkawan kat fb & buat entry byk2 kat blog..mesti mcm menyampah aje kan..tp suka ati akulah..blog aku...

menjelang ptg kurang sikit sedih aku...dh blh bcakap blk sikit2...sesekali aku puasa bercakap bagus juga rupanya..sbb org alert dgn kewujudan aku..bila berkericau mcm burung murai org pun menyampah...huuuhuuu

okayyyy...nak tarik nafas panjang2 & lepas...istighfar byk2...aku nak lepaskan semua rasa sedih yg ada..cukup2lah utk sehari aje..penat nk layan perasaan...

p/s ~ sebut psl istighfar ni, ada sesuatu aku nk citer..satgi aku wat entry lain..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...