Wednesday 26 September 2012

Panggilan Haji.....

Pic Google


.....Assalamua'laikum.

Kalau tak silap sejak dari munggu lepas dah mula berangkat para jemaah yang bakal menunaikan Rukun Islam yang kelima ketanah suci. 

Ehhh, bukan ada ahli keluarga aku yang kesana tahun ni. yang nak dicerita kat sini, dah dua hari berturut-turut aku bersaing dengan bas yang membawa para jemaah ke KLIA. kami bertembung kat lebuhraya PLUS - ebor/batu tiga.

Semalam hairan juga kenapa polis trafik ramai-ramai duk suruh semua kenderaan ketepi. orang besar manakah yang nak lalu?? pagi2 buta pula tu. sekali bederet-deret bas plusliner (dalam 10-12 biji), ambulan, dengan kenderaaan pengiring dari tabung haji, termasuk polis trafik lalu. 

Wahhhh...seronok + touching akak tau. rasa berbesar sangat hati dapat mengiringi (walaupun bukan sampai KLIA) para jemaah yang nak ketanah suci tu. dalam hati ni perasaan bercampur baur, gumbira + sedih sebab terfikir, dapat ke mak aku sampai sana? dapat ke aku jejak kaki kesana??

semalam adik ipar aku drive. hari ni dia tidur kat sebelah, boleh pulak tgh drive aku duk meleleh air mata. huhuhu...mujurlah org sebelah tidur, tak sedor air mata kak ipaq dia melelehkan. kalo tak harus dia pelik. 

kepada semua jemaah yang akan menunaikan ibadah haji pada tahun ini, aku doakan semoga Allah berikan mereka kesihatan yang baik, dipermudahkan segala urusan dalam menjalankan ibadah dan mendapat haji yang mabrur. juga aku berdoa, semoga aku, emak dan seluruh ahli keluarga dan sahabat kami, dapat menjejakkan kaki ketanah suci untuk menunaikan rukun islam yang kelima itu. InsyaAllah. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...