Monday 10 September 2012

puding roti lagi.....

.....macamlah cik empunya blog ni tak pandai masak benda lain. balik-balik puding roti, pusing-pusing puding roti...muka pun dah kembang macam roti aje gayanyakan...kehkehkeh....

ini cerita sabtu minggu lepas. cik bff saya bagitau nak datang beraya sambil tengok baby zara aisyah. apalagi, balik dari kenduri tengahari tu, saya bergegas ke giant s.alam cari bahan nak masak. buntu betul bila fikir menu. org tak pandai masak memang macam ni, hati tu sgt suka nak jamu tetamu, tapi tak tau apa nak dijamu.

memula igt nak jamu meehoon goreng aje. pastu fikir balik, mcm biasa sgt meehoon tu (amboiii!!). sebab saya selalu sgt duk cerita pasal creamy carbonara & puding roti, tapi cik bff belum pernah rasa, maka saya ulang tayang masakan & menu yang sama. 

dalam masa 2 jam puding roti  & creamy carbonara siap dimasak. tak lupa oren sunquick...(ribena dah habis...tak kelassss ko jah..heheheeh)

puding roti + sos kastad
kali ini, puding roti saya disertakan dengan sos kastad. perghhhhh 1st time buat sos kastad terasa very the vanggalah konon sebab menjadi. lepas tu kali ni puding saya lebih cantik, gebu dan sedap dari yang sebelum ni (heh! perahsantan puji diri sendirik)

mungkin sebab saya guna fresh milk dan roti tu saya sapu dulu dgn butter sebelum direndam dengan susu. hasilnya, seloyang (anggaran size 12") puding roti saya habis dalam masa sepetang. weeeeeee apa lagilah yang diharapkan oleh si tukang masak kepada tukang makan, melainkan makanan dimasaknya habis licin. saya tak perlukan pujian, makan dengan senyuman pun dah seronok sgt. :)

kepada cik yatie bff, cik aja dan puan engku iza & hubbynya...terima kasih sebab sudi dtg rumahku. lenkali dtg lagi, ku masak lagi. kalo tak sedap tu anggap je lah korang tukang rasa hasil eksperimenku yer..hahahaah..

p/s ~ aku dgn mak mmg suka kalau ada org nak dtg makan2 kat rumah. rasa nak masak macam2 wpun tak berapa sedap. tapiiiiii...kami berdua ni tak larat sgt nak buat kerja renyah. maklumlah, badan bam bam...:'(


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...