Tuesday 18 October 2011

the start of a new journey...

assalamua'laikum....
wahhh hebat tak title aku pg nih? mcm nk memulakan pjalanan yg jauh & penuh ranjau berduri kan..kan...mcm ada 'sesuatu' aje kannnnn....hikhikhik...

okeh..dsini aku nk berterus terang, nk suluh dgn spotlight ni, korang pakai spek itam okeh...nti silau..hehehee....

niat asal adik aku bukakkan blog ni utk akak dia yg buta psl blog ni adalah utk aku memotivasikan diri bila nak berdiet..huh! susahnya nk berdiet sampai kena wat blog bagai..sedeyyy...

sesungguhnya aku mmg dh gemok sejak sekolah rendah lagi...masa kecik2 kalo kite tembam org slalu lah dtg cubit2 pipi, puji2 comel, cute segala...bile dah umur msk 3 series ni...ada ke yg nak puji cute..kahkahkah...mau ada muntah ijo kalo dengor... :P

niat utk kurus adalah sbb aku nk elakkan diri dari penyakit..dan diakui jugak aku nak nampak cantik (x payah lah aku hipokritkan...). sape yg x suka nmpk kurus & cantik...

tp aku x kata org gemok x cantik tau..sbb aku slalu perasan diri aku cantik (perasan aje tau..hikhik)..kalu aku xde perasaan 'perasan' tu, nanti aku malu & takut keluar rumah, aku malu nak mengadap masyarakat, segan nak bercampur dgn manusia kat luar...jd utk menyedapkan ati, aku slalu kata aku lah perempuan gemok yg cantik lagi cumill..kahkahkah..perasan sungguh aku...

satu lg sbb aku nk kurus...adalah kerana aku sgt jeles ngn org body kecik dpt pakai baju murah2 & cantik..(+/- lah dgn motif nk nmpk cantik kat atas tu)...baju size UK mcm aku ni, mana nak dpt dgn rege serendah RM 5 @ RM 12??? paling tidak pun RM 35 keatas, dgn pesen mcm makcik2..ohhhh sgt sedeyyy... :'(

dipendekkan citer...aku dh mula diet sket2 (yoyo) dr beberapa thn lepas..berat aku duk lah naik turun antara 136kg - 120kg aje..sbb apa..aku diet main2..lebey suka ikot kata nafsu...

ari ni, aku nak mulakan diet ATKINS. dh mula dari sebulan lepas tp asyik kantoi aje..lagi2 lepas raya ari tu...sekali lagi..ari ni aku nk buka buku baru, nak mulakan perjalanan diet yg teratur..mudah2an aku x kantoi & kuat melawan nafsu..insyaAllah...

lepas ni aku akan try update ari2 apa yg aku mkn & brp berat aku yg susut...chewaahhh smangat nih...chaiyok...chaiyok....

utk hari ini...aku letak dulu berat yg aku timbang pagi tadi...

berat asal ~ 136kg
berat (181011) ~ 127.1kg (huh brp kampit beras 10kg boleh dpt nih?)
tinggi ~ 169cm




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...