Wednesday 18 July 2012

waspada semasa bersendirian.....

..... Assalamua'laikum, semoga hari ini kita semua beroleh kebaikan & dipermudahkan segala urusan. InsyaAllah. 

saya terjumpa sesuatu di FB dan hendak juga berkongsi dekat sini. rasanya berguna juga utk peringatan kita yang kadangkala terleka.


lagi-lagi sekarang ni byk betul kes rompakan & samun dekat tempat parkir. dekat depan rumah pun boleh jadi bahaya sekarang ni. pagi tadi dekat radio pun ada berita tentang warga emas kena rompak dekat parkir one utama. 

lagi-lagi pemandu wanita, kalau masuk kereta tu cepat-cepatlah tutup pintu & kunci terus kereta. kot ye nak pakai bedak, lipstic atau bulu mata palsu ke, jaga dulu keselamatan diri. 

kita tak perasan kot-kot keliling kita tu ada pemerhati yang berniat jahat. seperkara lagi, kalau betul-betul ada orang nak kacau atau rompak kita, cuba utk jgn panik (mmg susahlah nak kawal rasa takut). tekan horn kereta byk kali, supaya ada org keliling yang boleh dengar & bantu kita. 

apa pun, sentiasalah berhati-hati, waspada dengan keadaan sekeliling. malang tak berbau, dalam berhati-hati pun benda tak elok boleh terjadikan. semoga kita semua dijauhi dari perkara yang tak elok & selamat walau dimana jua kita berada ;-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...