Friday 20 July 2012

esok puasa.....

.....Assalamua'laikum.

sudah hari jumaat, sudah dipenghujung Syaaban. esok kita mula puasa. ramailah yang berazam nak khatam Quran, nak puasa penuh (seronoknya!!) macam-macam lagilah ye.

apa pun...kalau dah pergi bazar ramadhan tu, janganlah beli ikut nafsu ye. kalau tgh lapar semua benda pun sedap, segala benda pun teringin. tapi dah minum air segelas, kurma sebiji dah tak lalu nak pandang makanan yang berlambak tu. ingat tak....membazir itu amalan syaitonnnnn!!!!

tukang tiup kat hati, tukang bisik kat cuping telinga tu dah kena tahanan reman sebulan dibulan Ramadhan ni.yang tinggal kita dan nafsu kita ajelah. maka...faham2 sendirilah ye. :D


walaupun dah wish semalam...hari ni nak ulang sekali lagi...selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat, semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 yang lepas. 

psttt psttt...agak2 berapa KG berat badan daku akan turun/naik dalam sebulan ni??? esok pagi nak timbang...nanti daku bagitau berapa berat awal Ramadhan dan berapa berat hujung Ramadhan nanti ye....moga2 daku dpt kawal nafsu masa berbuka nanti...amiiin.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...