Saturday 9 June 2012

tetamu tak diundang.....

.....mlm smlm ada org  dr kg call. kononnya dh sampai rawang on the way nk kerumah  anak dia kt pj.  dia kata nk singgah umah kami kejap. mak aku yg baik ati ni kata dtglah. aku je wat muka xpuas hati sbb org  tu slalu sakitkan hati mak aku. tapi kata mak aku biarlah, org nka dtg  mungkin bw niat baik. bkn org lain sedara rapat juga. dlm hati aku "kalo xde benda nak minta dr mak takdenya nam dtg,call pun haram".  sekali dia call blk ckp xjd,nak dtg pagi ni lak. Habis xbleh gerak kemana2 sbb tetamu VVIP ni. mmglah tetamu yg dtg  bw rezeki dan tanda kita disayangi. tapi kalo duk nyakitkan ati, baik xyah. kita ni nk raikan tetamu siap masak mcm2 utk menjamu. sekali tetamu tu seteguk air pun haram nk teguk. "kita dh kenyang..dh mkn td". bengong.....sentuh la sket jaga hati adik awk yg pernah jd adik kesayangan dulu ni. aku bkn letak racun ke santau ke dlm makanan tu. jgn risau harta pusaka bhg mak aku yg ko amek cara 'baik' tu mak aku dah halalkan. dia bkn nk usung kekubur pun tanah tu. anak2 dia blh lg bahagiakan dia wpun rumah dia xbanglow 2 tkt mcm rumah ko. kekdahnya..aku xprepare apapun utk sambut tetamu. silap2 bediri dpn pintu je nk minta sign mak aku. slalu turun KL tiap bulan xpenah pun nk singgah, ni meroyan apalah agaknya maaflah aku bsangka buruk, dah ko mmg dh slalu dtg kalo nak apa2 dr mak aku je. tataulah kalo ko dpt mimpi jmpa malaikat maut kot, tiba2 dtg insaf nk mohon maaf dr anak yatim yg ko dh aniaya ni. xyah dtglah, mak aku ni mulia, dia dh ampunkan ko lama dah. siap tazkirah aku suh bsangka baik kat ko. sori mak, org ni keras hati. ssh lah nk pecaya  kalo dia dtg dgn niat mulia......huh!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...