Saturday 30 June 2012

teringin sangat-sangat.....(2)

.....macam yang pernah aku post dulu, aku ni ada banyak benda yang teringin nak buat tapi tak kesampaian.  antara perkara yang aku tak pasti mampu atau tak terlaksana adalah BERENANG. 

nak kata aku tak pandai berenang sebab aku gemuk, adalah mustahil sebab ramai orang berbadan besar boleh aje berenang.

aku pernah cuba belajar berenang, ada aje kawan2 yg pandai berenang baik hati nak melatih aku. tapi perasaan takut & tak yakin kat diri sendiri tu yang membataskan kemampuan aku.

teringat masa pergi pulau perhentian tahun 2010 dulu. puaslah kak asmah, kak ani & adik boatman tu nak ajar aku berenang. bukan kata berenang, nak apungkan badan pun tak mampu.

masa nak pergi snorkeling pun, mujur ada safety jacket, kalau tak dah arwah agaknya. masa lompat dari boat pun kena ada org tunggu kat dlm air & jaga awak supaya tak lemas. 

aku sangat suka air. air laut, air sungai & air terjun aku memang suka. lagi2lah kalau laut, maklumlah, masa mak mengandung & lahirkan awak mak duduk kat terengganu lagi. menghadap pantai hari2. mungkin sebab tu sgt suka laut... hehehe...

akak & kawan2 kat opis ni pun pernah offer ajak pergi belajar berenang tiap hari rabu. tapi kalo masuk kolam kena pakai baju renangkan? mana nak ada size awak....huwaaaaaa

pic google

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...