Thursday 21 June 2012

percutian cherating - terengganu (siri 3)

.....bersambung lagi kisah percutian aku & bff kepantai timur.

kan aku dah cerita perihal RBC yang tidak beberapa memuaskan hati kami berdua sebelum ini. maka dalam pukul 2 lebih kami pergi ke kemaman utk isi perut yang lapar. hasil menggogle aku pun ajak bff pi mkn kat monica bay atau telok mok nik. pemburuan kami adalah satar & otak2 pak aziz satar.

pusing punya pusing tak jumpa. yg kami jumpa adalah couple yg tak segan silu duk berkepit kat tepi pantai tu...sudahnya masuk kat kawasan perkampungan nelayan ke hapa tah, aku tny kat sorang mamat ni. dia pun bagi direction yang aku kejap paham kejap tidak. 

kami pusing balik dan akhirnya terjumpalah warung aziz satar tu. laaaaa tadi dah nampak, tapi tak perasan papan tanda dia. kecil bebenor...hahahaah...

kami order sepinggan satar, sepinggan otak2 & sepinggan keropok lekor. air pula 2 tembikai & 2 air kosong. satar dia sedaplah juga, kena pula ada sehiris cili padi kat dalam tu, kenalah dgn awak yg suka pedas ni. otak2 dia pun best. keropok lekor adalah sedikit kureng....

berapa harga kami bayar??? RM 16.50. sebenarnya ada lagi seketul dua satar, otak2 & keropok lekor yang belum habis dimakan. ingat nak suruh bungkus, dah tukang kira tu tolak harga yang tak habis makan, kami tak jadilah minta dibungkuskan.

gambar hanyalah yg mcm dibawah, perut lapo tak sempat nak shooting lama2...tapi kat kedai tu mmg ramai pengunjung, xcukup mkn kat situ siap bawa balik lagi....

now you see....

now you don't...hehehe
sambil menjamu selera kami duk pikir nak pindah kemana bila keluar dari RBC nanti. antara yg menarik perhatian adalah Suria beach resort & legend. tiba2 sepupu aku Yana sms & bagitau dia ada kat cherating. dia ajak aku tidur rumah dia kat batu buruk. ehhhh...mcm dpt ilham pula budak Yana ni. kami pun tak fikir panjang terus aje setuju. biarlah burn RM90 tu, dari rasa tak sedap hati. 

patah balik ke RBC, angkut barang & pulangkan kunci. org kat meja depan tu tny knp nk keluar, aku ckp dpt call kena ke terengganu. sajalah tny boleh ke kira jam aje. dia kata xboleh. okey, tak apa. dah muka pun  kurang gula, maka kami tinggalkan tpt itu dgn hati yg walang *drama sungguh*...

cerita siri 4 akan menyusul kemudian....tunggguuuuu.... :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...