Friday 1 June 2012

bff atau ada sesuatu????

.....disaat aku sedang mengupdate blog ini, aku adalah berada dalam restoran makanan segera popular i'm lovin' it kat kota damansara dgn bff tersayang. kelassss ko zie, dah macam taip assignment kononnya...

aku kan mmg kecoh + busybody, mata pun set2 yg jenis suka meliar segala. sambil makan sambil gossip sambil perhati keadaan sekeliling. bukan apa akak kan artis picisan takut ada paparazi ngekor....nasiblah makanan takde tulang, kot tak dah kena panggil ambulan anto sepital..kehkehkeh...

sedap  begossip tenampak pasangan sahabat kat meja tengah sana. dua org jejaka hensem, muka jambu ko, mmg kacaklah, kalo amik jadi pelakon kompom thn dpn depa rampas takhta abg aaron aziz. apa yg buat aku n bff busybody sesangat adalah, dua mamat ni duduk berdepan saling ngadap, pastu duduk sgtlah rapat, sampai nak bertemu hidung (okay aku tipu) jaraknya adalah dlm sejengkal +/-.

mula2 aku perhati diam2, tp bila bff pun pandang tpt yg sama, dan tegur psl adik kacak berdua tu aku lagilah ligat pandang2 jeling2 kat depa. sekalikkkk...yg sorang tu siap suapkan chicken foldover...okayyy..aku ni kecoh sgt, mcm aku tak penah main suap2 dgn bff, tapiiii gaya suapan, senyuman, manja2an adalah sgt...meragukan.

aku tidaklah nak menuduh, berdosa tau. cuma meluahkan persoalan dihati aje. ye lah, minah busybodykan, asal pandang yg pelik (bagi diri sendiri) mulalah rasa jakun semacam...

opssss diorang dah bgn, pindah duduk kat sudut tepi lak. huwaaaaaa apalah pindah tempat, ni mesti dah sedar biji mata aku duk melaser pandang dia aje. hahahahaa.

dah2 jgn buruk sangka, asal org duduk rapat2, baik2 mulalah nak salah sangka. kalo yg lelaki pompuan bukan muhrim duk berkepit takde pulak ko nak ambil peduli, lagi berdosa beso ye.

marilah bersangka baik, mereka adalah sahabat akrab mcm aku & bff. aku selalu aje jln2 pegang tgn dgn bff, mkn suap2, tiup2 mata kalo masuk habuk (eii geli je tahap manja ko kan) kehkehkeh.

andailah ada 'sesuatu' diantara mereka, doakan sahajalh yg baik2 utk adik berdua tu. semoga Allah bukakan pintu hati & tunjukkan jalan yang betul kpd mereka. amin.

ehhhh andy flop poppy lah...encemnye dia...(tiba2 pulak andy masuk dlm ini cerita...) org dh depan mata tgk ajelah kan..baby dia comellll... :) 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...