Wednesday 13 June 2012

merancang percutian 2.....

.....kan aritu aku pernah cerita pasal nak pergi bercuti2an dgn bff sempena meraikan hari tua kami berdua yg jatuh selang sehari. memandangkan hari tua kami jatuh cuti sekolah maka percutian ditunda ke minggu ini...yeeeaaahhhh sabtu ni nak pegi berjalan-jalan cari makan.

kemanakah arah tuju dua anak dara ni? plan kami percutian murahan budget murah aje, maka kami pun plan nak ke cherating. puaslah duk pikiaq nak p tidoq mana. survey punya survey kami pakat tempah dekat riverside beach chalet.

sekarang aku tgh survey pula tempat2 makan menarik...of coz lah sata menjadi keutamaankan. lepas tu lia cakap kawan dia makan megi ketam sedap. maka aku pun google...okay...kat kemaman, tak jauhlah. boleh pergi. sebab sata nanti pun kami nak p makan kat monica bay (melayunya teluk mok nik). selain dua benda tu, aku tak kisah sgt dah. mula2 nak sgt mkn sotong celup tepung, tapi sebab last week dah makan seafood dgn hebatnya, kuranglah sikit teruja nk mkn (tapi kalo dpn mata sapu habis..itu guarantee..ngeeee)

baru tadi aku & bff pakat2 buat list pendek apa yg nak dibawa...antaranya adalah:

1) tikar ~ ini penting sebab kami nak berjemur dgn bikini (nak mampos!) kat tepi pantai. hahaahahaha meraung ikan2 dlm laut kalau kami pakai bikini, harus semua kedai seafood tutup sbb penduduk laut berhijrah ke negara jiran.

2) bff kata nak bawa jajan. aku cakap tak payah..kalo nak bawa sikit aje..sbb aku nk makan makanan tempatan situ. lagipun kita bukan pergi zimbabwe yg kita tatau keadaan kat sana. cherating aje kot, paling sengal mesti ada petrol pam jual jajankan...kekekeke..(matik aku kalo bff baca nih..)

3) sbb aku dpt rasakan kat sana nanti takde byk xtvt melainkan makan, makan dan makan aje..aku nak bawa sebuah novel...konon nak baca sambil2 piknik bawah pohon nyiur ditepi pantai. silap2 aku tido aje nanti, dah kenyang katakan....kahkahkah..

4) DUIT!!! of coz lah duit itu penting...gila tak bawak duit, kot boleh dipetik daun nyiur tu buat bayo mkn seafood syioklah jugak....

5) kain-baju & telekung ~ kot takde kain baju ko nak anyam daun nyiur buat skirt & tempurung wat tutup tuttttt ke...heheheeh...ini basiclah kan, perkara biasa yg kita kena bawak kalo nak kemana2...

6) toiletries ~ ini benda yg aku selalu lupa bila nk pegi mana2...tak pasal2 kena beli baru..eiii rugi tau, duit tu blh wat beli makanan (makan lagi....pengsan)


7) camera jgn dilupakan...nti camne nk gedik possing, nk tayang gambo makanan, gambo laut, ombak segalakan...(mak aku cukup menyampah kalo aku petik gambo makanan..mcm jakun katanya...wakakaka)

ada cadangan apa lagi yg perlu dibawa? 

ada cadangan tempat2 menarik & makan2 yg best kat cherating?

dua hari lagi nak pergi..haisshh x sabar rasanya....doakan kami selamat pergi dan balik ye...kot2 ketemu taukeh batik ke, taukeh sata atau keropok lekor ke....yg kaya lagi hensem...murahlah rezeki kan...wakakaakakaka...


kalo ada sesiapa yg terserempak & kenal akak kat sana nti tegurlah, kot nak blanje makan ke, nak chit-chat tepi pantai ke (perasan divanye kau, igt ko glemer...) kekekeeke...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...