Sunday 24 June 2012

percutian cherating - terengganu (siri 5).....

..... kami sampai batu buruk betul2 masa imam kat masjid tgh mengaji sebelum masuk waktu maghrib. singgah rumah kak ma (sepupu aku juga) yang tinggal dekat belakang permai inn. sementara tunggu yana sampai, sempatlah aku mandi2 dulu.

pendekkan cerita, kami pun baliklah rumah yana. sebab yana pun baru aje balik dari KL, maka kami dibawa makan dekat2 rumah dia. nama restoran lupa pula nak cek. kat situ aku tgk ramai yg mkn roti tempayan & mee sup. makanan lain pun ada juga. penuh lah kedai malam tu.

jadi aku pun order roti tempayan & kuah daging cincang. dia ada pilihan kari kambing & ayam. selain tu aku order mee hoon sup. lapo sgt lah konon....jin dlm perut tgh bergendang.

rasa roti tempayan tersebut???? adalah saaaaannngggatttttt sedapppppp...rotinya lembut dan gebu....daging cincang dia pula byk isinya & secukup rasa...mmg sedap dan berselera kami makan...rasa nk tambah lagi satu tapi malu sbb dah order mee hoon sup...padan muka. 

roti tempayan & kuah daging cincang.....

mujur juga mee hoon sup tidak menghampakan. rencahnya adalah isi ayam, daging & perut...makan sampai licinlah malam tu. tapikan..sampai sekarang terkenang2 kesedapan roti tempayan tu...haishhhhhhh. masa kecik2 dulu aku igt ayah pernah bawa makan kat dungun, 1st time makan roti tempayan yang sgt sedap....

mee hoon sup sedap .....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...