Tuesday 12 June 2012

15-Minute Desk Workout.....


.....korang suka wat senaman tak? suka tapi tak cukup masa, atau bila dah balik kerja rasa letih sesangat? aku ni senaman berat2 mmg tak berapa larat nak buat. dgn keadaan lutut & kaki sakit, dgn badan yg berat melampau...tak mampu nak berlari, melompat lebih2.

memandangkan kat opis ni aku tak byk sgt kerja, maka aku pun carilah senaman sesuai utk dilakukan diopis. terjumpalah workout ringkas kat atas tu. okay juga, tak payah nak lompat2, sesuailah kalau nak regang2kan otot, dari tak bergerak langsung. bukan kat opis aje boleh buat, kat rumah pun boleh. tp aku takdelah buat kat tempat duduk ni, segan lak org tgk..aku wat kat toilet....weeeiiii toilet opis kita bersih & wangi tau....buweeeekkk :P


semua step aku mampu ikut kecuali step 6 (minit 6.40) yg aku tak berani ikut buat sbb takut kerusi terpelanting atau tgn aku terkehel...hehehe...


kadang aku tak buat semua pun sebab bkn boleh bawak masuk komputer dlm toiletkan, buat ikut setakat step mana yg teringat. paling aku rajin buat step 3 (jengket2 kaki) & step 5 (bumping kat dinding)...jadiler dari takde kannnn....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...