Thursday 31 May 2012

etude house yogurt wash-off pack review

hari tu aku ada beli etude house yogurt wash-off pack kan...menda ni sebenarnya face masklah senang cerita...kali ini giliran utk review pasal mask ni pulak..almaklumlah bila dah guna kenalah gedik-gedik gossip buat review sikitkan.. ;)


sila klik sini utk dapatkan product description.cara memakai: 
  • kalau ikut kata adik yg jual tu, seeloknya 1 pek sekali guna aje, nak pakai 2 kali pun boleh. tapi aku boleh guna sampai 3 kali. lepas buka, baki dalam bekas tu ditutup elok-elok & simpan dalam peti sejuk (kan jimat tu).
  • cuci muka dengan bersih
  • apply toner dan sapukan rata mask secukupnya keseluruh muka
  • buatlah sedikit urutan kat muka, lepas tu biarkan selama 10 minit
  • cuci muka dengan air suam (aku guna air paip biasa aje) hingga bersih
  • gunalah toner & moisturizer macam biasa


hari pertama aku gunakan perisa strawberi. share berdua dengan lia, itupun masih berbaki utk sekali guna lagi. 

masa apply mask kemuka, amboi rasa mcm nak mkn aje. baunya wangi dan nampak sedap. kulit muka rasa sejuk dan nice aje. dannnn kulit tak ada rasa menegang.

masa menanti 10 minit tu, nampak macam ada white head timbul2 kat muka. bukan aku je yg rasa mcm tu, budak opis yg guna pun ckp yg sama.

lepas dicuci, kulit rasa soft, lembap, segar dan tgn kejap2 nak sentuh kulit (gedikkan). 

disebabkan ada lagi baki dlm peti sejuk, pagi tadi aku guna lagi lepas bgn tido. apply yg sejuk lagi best aje rasa kat kulit.

overall, aku suka produk ni. kalau korang stress lepas balik kerja, cuba apply mask ni kat muka, lepas tu baring dalam 10 minit (aku buat 15 minit). rasa sejuk & tenang aje.


tips:- kalau ada beli blackhead paste tu, seeloknya guna benda alah tu dulu, sebab dia akan buang kekotoran degil dan jahat dan blackhead kat muka. lepas tu baru apply yogurt mask ni, supaya kulit boleh menyerap nutrien yang baik pula ;)







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...