Monday 28 May 2012

hujung minggu yang pendek...

.....Assalamua'laikum, selamat pagi, semoga sihat & ceria pagi ni....

sedar tak sedar dah masuk hari isnin...haishhh...ramailah yang monday blues tu ye tak...lagi2 cuti sekolah, anak2 pun tak bangun tidur lagi gamaknya masa keluar rumah pagi tadi. 

aku ni, rasa macam tak berhari minggu pun. sabtu & ahad langsung takde peluang nak rehat2 luruskan urat & tulang-belulang. pagi sabtu baru gerak balik kg subang. sampai2 emak tgh masak, layan tolong sikit2...sambal udang you...favourite akak tu...hehehe...ada pula telur masin...amboi3...mmg terbaiklah menu menembunkan badan.

pastu dlm pukul 3 ptg, sebab kepanasan duk rumah (akal panjang nak merayap) kami pergi subang perdana. takde niat pun nak beli apa2...sajalah aku gatal mulut suruh lia berhenti kat satu kedai baju tu...tu dia, ramai sungguhlah umat manusia...sebab kedai ni terkenal dengan harga berpatutan.

mak, lia & amsyar tunggu dalam kereta aje sebab takde parking. aku & anis pun mencelah2 dlm lautan manusia, sampai ada satu cik adik yg badan sama besar mcm aku main pijak aje kaki aku dgn kasut keras dia. sakit tau. bila aku mengadoi, dia buat bodoh aje pandang muka aku. eiii cik adik, at least say sorry lah. 

nasiblah aku ni penyabar (konon!!!) orgnya. lepas tu mata duk belek2 kain baju yg tergantung dgn kusyuk & cepat, sebab ada org menanti dlm kereta. kalau korang, apa yang korang tgk dulu? jenis fabrik, design baju, warna, corak atau size? 

kalau aku??? hmmm...memula sekali aku tgk la juga design baju tu. lepas tu aku akan belek size dia. bagi insan bersaiz gadang ini, apa yg penting adalah size. baju yg cantik, tak berapa penting kpd aku. kalau cantik tapi saiz takde, xboleh beli juga.

kebetulan, terjumpalah blouse size 64. mak oii besonya. selalu aku pakai size 60 je paling beso. tapi sebab baju tu kain nipis & jarang, ada lining, maka memang kena cari yg saiz lebih besar dari biasa. sebab bila dah lining mmg pakai tak selesa kalau beli ikut saiz biasa. pilih punya pilih terjumpa pula saiz 66. aku dah sarung size 64, mmg selesalah. sambar saiz 64 sehelai & saiz 66 dua helai. sehelai bagi kat emak. warna semua sama, hitam. ada corak bunga2 taklah crowded sgt, corak pun lebih kurang. tp aku beli aje 2 helai utk buat salin2. bukan org peduli pun baju awak sama ke idak kan. bolehlah pakai bawa gi opis, lawan dgn skirt labuh akak yg ayu tu...hahahaaha.

gambar baju??? adalah tak sempat ambil, sebab tgh bersidai kat ampaian. selain 3 helai blouse, aku sambar sepasang sandal & 2 helai blouse kain lycra. size adalah 50?? memula mcm takut nak beli, tp bila sarung boleh masuk, aku beli aje utk pakai kat umah. bolehlah...baju jenis kain memberikan. tang perut la nmpk sikit moncet..kekekee..

habis beli baju, kami pegi giant sek 13 s.alam. nak cari pamoga utk mak & beli buah mangga. masuk giant kejap aje, melepak pula kat Restoran Makbul TTDI pekena mkn malam. lepas tu melepak kat dunkin donut TTDI pekena iced mocha latte. tu dia...makan minum sesaja. balik rumah dah tak larat nak bawa badan. 

ahad pula, pagi pergi dewan ada majlis makan2. makan lagiii...hehehe. balik rumah, lepak2 kejap, lepas asar, keluar pergi lagi sekali kedai baju semalam. kali ni lia & anis pula memborong. hantar emak balik rumah, kami terus balik pucong. 

begitulah agenda hujung minggu yg padat. takde makna nak berehat2 bagai. janji nk jumpa bff pun kena cancel, next week la dating ek cik bff.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...