Thursday 10 May 2012

syg anak tangan2kan...

....semalam kecoh kat face-book aku tgk org komen & share video dr you-tube psl kes mak pukul anak...aku xberapa berani nk tgk..sbb aku ni nmpk aje garang & suka pukul budak bengis tp part2 nk tgk kes2 dera ni aku xkuat hati...kang tak pasal2 aku nangis kat dpn pc..ataupun aku maki hamun org yg mendera tu kuat2..abeslah reputasi aku yg lemah lembut (kunun!) kat opis ni...

mlm kat umah aku tertengok kat berita tv9..ada pasal kes tu...dgr2nya mcm kes tu terjadi thn lps & emak yg bengong lg gila & xde perasaan tu dah kena tangkap & dipenjara 18 bulan...kalo aku sebelum penjara tu belasah mak dia cukup2 dulu..biar dia rasa sakitnya...

yg aku tak puas hati sgt2...masa video tu ditayangkan, ada manusia lain kat situ...of coz lah tukang hambik gambo tu kan, pastu ada pula nmpk tepi pompuan gila tu ada org besar tgh berdiri (nmpk sipi2 aje)...pastu siap ada suara, "udahlah tu noks, ko nak bunuh anak ke?" weiiii bengong....kau ada kat situ, tapi ko ckp mcm tu aje? ko igt cukup dgn ckp mak yg gila tu nak berenti memukul..kalo btl si mak tu sakit mental, mana dia nk dgr nasihat2 mulut ni...

kot aku, mahu aku tgn kan mak tu...takpun amek anak kecik umur 1 thn tu bawa lari jauh2...apa kes si bodoh yg ada kat situ jd pemerhati aje..ke korang budget diri korang pengarah filem yg tgh shooting kat universal studio? bini popeye si olive tu tgh pukul2 manja anak dia...BANGANG!!!! sorilah..aku kasar sikit ek pagi ni..sbb aku rs sipemerhati & tukang amek gambo video tu lg sakit mental dr emak yg pukul anak tu..patut dgn diorang sekali hukum penjara...huh!

p/s ~ kalo anak degil tegurlah, kalo xjalan pukullah...tapi jgn sampai tahap mencederakan...kalo rasa xpandai & xlarat nak jaga anak, jgn buat anak...kalo kat akhirat Allah soal ko mcm mana ko jaga anak, apa ko nak jawab? kelip2 mata pastu minta campak terus dlm neraka ke??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...