Saturday 5 May 2012

angan2 tentang baju raya...

.....korang sedar tak kita dah ada kat bulan mei sekarang ni? eh eh...dah bulan mei ke? mesti ramai yg duk kalut  pikir pasal baju raya yang belum bertempah, kain langsir baru, nak pegi sale kat ja-kel, nag-oya, kam-dar segala kan...ada tak yg tak habis ganti puasa lagi....??? sayalah tu hehehe...haaaaa kot ye pun seronok sgt nk buat persiapan utk raya, jgn lupa ganti puasa ye kawan2... :D

al-kisahnya, tahun ini aku & family mcm lupa pasal nak tempah baju. 1st may hari tu baru lia belikan kain utk mak...kami dah sepakat, tempah untuk mak aje...yg kami2 ni pegilah cari yg dah siap (kalau ada size)..

bila pegi hantar kain mak utk tempah, malangnya nyonya tailor tu tak mau ambil dah...suami dia sakit & dia dah dpt byk tempahan, takut tak sempat siap. ye juga, dah lewat kalau nak hantar baju sekarang. last year, baju raya kami dah siap dari bulan may lagi...

adoii...pening nak pikir mcm mana nak hantar tempah baju utk mak. nak beli yg dah siap xde size lah pula..kamikan size UK..hehehe

berbalik kpd aku pula, aku dah pasang niat tak mau tempah baju. itu adalah satu cara utk aku motivasikan diri utk berdiet & mengecutkan badan. tak dpt byk, sampai 100kg b4 raya pun jadilah...byk tu...25-27kg utk diturunkan dlm 3 bln..mampukah????

aku sgt2 berkenan & teringin sgt nak pakai kebaya nyonya...tapi malangnya xde size utk org mcm aku nih...huwaaaaa sedih tau...aku dah p kat kedai PEACE yg byk jual baju size XXXXXL..tetap xde size aku..kalau ada pun, tak muat tang lengan...kan aku penah ckp lengan aku besarrrrrr gandang mcm kapal...lengan ni lah penghalang utama utk aku pakai baju cantik..huh! bencik!..

so, angan2 aku nak pakai baju kebaya bandung...bolehkah????


cantikkan warna merah ni, pakai dgn kain batik hitam..walaweiii...

ini pun cantik...tp kerawang tu kalau bunga kecik lg comel..

cantikkan...kan..... :D

.....p/s ~ silalah berdiet dgn konsisten...sila abaikan makanan dpn mata...sila bygkan anda pakai baju cantik ini....sila pikirkan bahawa anda tiada baju raya thn ini...cantik juga kalau bergambar dgn kain batik & t-shirt aje kan.... (pesanan utk diri sendiri)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...