Thursday 31 May 2012

ohhhh ayam penyet...jakunnya...

.....kannnnnn....apalah jakun sgt aku nih, org lain dah jemu mkn ayam penyet, aku baru hari ni nak merasa. itupun sebab dipelawa kawan opis ni utk mkn kat kedai ayam penyet (lupa pula nama kedainya) dekat Cyberjaya ni, dekat2 dengan bangunan Prima Avenue. 

selama ni dgr nama ayam penyet aku adalah tak teringin nak makan. dgr perkataan 'penyet' sudah membuatkan selera aku pun turut terpenyet, mulalah kepala otak ni duk fikir ayam ni dipenyet-penyet (sengal sungguh ko ni), terus jadi tak lalu. 

tapi tadi okay aje bila kawan-kawan ajak. selagi tak cuba kita tak akan tahukan. maka orderlah set ayam penyet, nasi putih & teh o ais limau.

set ayam penyet adalah sebiji mcm dlm gambar ni (pic google)

lauknya mcm kat atas tu dihidang, dlm tu ada ayam goreng (yg tabur2 atas ayam tu sedap), ulam-ulaman (kangkung celur, kobis, timun), tauhu & tempe goreng. juga sambal dia yang sedap.

seorang makan dalam RM 11+ (termasuk air) macam tu. oklah, portion lauknya banyak & sedap. dan kalau sesiapa yang nak berdiet, tak mau makan nasi boleh ambil lauk dia aje. pun dah mengenyangkan. 

selain ayam ada juga udang, ikan keli, daging dan byk lagi, tak berapa sempat nak meneliti menu, perut masing-masing dah berdengung kena gendang, sampai2 terus order, makanan sampai tak sampai lima minit & terus makan sampai tak berbunyi. tau2 dah habis...heheheehe.

jadi..adakah aku akan datang makan lagi disini? akan cuba lagi makan ayam penyet? jawapannya adalah yes. lenkali nak makan udang dia, nampak mcm sedap je org meja sebelah tu makan. budak2 yg pegi mkn sama td pandang pelik aje muka aku bila ckp aku xpernah mkn ayam penyet. jauh ketinggalan rupanya daku ini...jakun sungguh. hahahaah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...